donderdag 17 juli 2014

Mosehuset Køpmandshandel in Borup

Dit jaar hebben wij er drie dagen over gedaan om naar Zweden te reizen. Wij verbleven twee dagen in Duitsland en één dag in Denemarken. Kort voor onze vakantie zag ik op internet nog een leuke winkel vlakbij ons overnachtingsadres in Denemarken. Mosehuset Købmandshandel ligt in Borup ten zuid westen van Kopenhagen. Het is 10 minuten rijden vanaf de snelweg, dus ook een geschikte bestemming tijdens een rustpauze.




We werden verrast door dit schattige huisje waarin Mosehuset Købmandshandel gevestigd is. Het huis dateert uit 1893 en werd tot 1949 bewoond door veenarbeiders. De latere bewoonster Marie Hansen voerde er van 1954 tot 1974 een kruidenierswinkel. In 1974 kwam er een theehandel. Hanne Lundgren nam het in 1994 over. Mosehuset heeft nog steeds de sfeer van een oude kruidenierswinkel. Naast o.a. koffie, thee, dranken, kruiden en snoep vind je er ook servies en textiel. Het is te veel om het hier allemaal op te noemen. Kijk maar even mee.














Je zult hier maar zelden voor een dichte deur komen te staan, want Mosehuset Køpmandshandel is iedere dag (op enkele uitzonderingen na, zie de website) van 12 tot 18 uur geopend.

Naast de winkel staat een pannenkoekenhuisje. Deze is van Pasen tot Kerstmis ieder weekend en in de schoolvakanties iedere dag geopend van 12 tot 17.30 uur. Enkele weken in juni is het gesloten (zie de website).

Informatie: http://www.mosehuset.dk/

HIER vind je nog meer foto's (ook van het pannenkoekenhuisje) en de locatie.

22 opmerkingen:

  1. Ik zie meteen al beeldig serviesgoed en een leuke theepot met stippen... Wat een leuke winkel, echt een ontdekking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat leuk toch weer, je zal het onverwachts tegenkomen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zo'n winkel. Leuk dat ik zo ook even binnen kon kijken. Maar ook het huis ziet er geweldig uit.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat een gezellig kneuterig winkeltje heb je weer gevonden. Jij hebt ook een neus voor dit soort adresjes. Eerlijk gezegd heb ik wel heimwee naar Denemarken, we gaan dit jaar niet ;-(
    Gelukkig kan ik me vergapen aan je mooie foto's.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je ons weer heerlijk meegenieten.
    Prachtige plaatjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vondst zo'n geweldige winkel, super dat je ons laat meegenieten!!!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk winkeltje. Zal zeker genieten zijn geweest.
    Groet, Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk winkeltje! Ik ben intussen ook best Denemarken-fan geworden. Alleen die huisjes al. Dank voor het laten meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke winkel, Willy. Dat zou bij mij wel voor het nodige oponthoud zorgen, je komt daar niet één, twee, drie vandaan. Ik heb al diverse items op je foto's zien staan die ik best in het boodschappenmandje had willen stoppen ;-).

    Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Willy,
    Wat heb je weer een fantastische locatie gevonden... Wat een super winkeltje, daar kun je makkelijk een uurtje of zo rondneuzen denk ik... Ben benieuwd of je ook nog wat kocht...?
    Ik neem aan dat jullie voor een lekkere pannenkoek bij de buren gingen zitten...
    Ik heb weer fijn even meegenoten.
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig.
    Dikke merci dat we dankzij jou er mochten wandelen.

    Heb je er ook iets gekocht?

    Liefs van Brigitte

    P.S. Extra bedankt voor de muskusboktor, zelf zou ik nooit zijn naam hebben gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het geweldig zoals jij telkens weer leuke winkels, restaurantjes, etc weet te vinden. En fijn, dat je ons hier laat meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het pand ziet er zo idyllisch uit en als je de binnenkant ziet, is het zeker: dit is een winkel om een eindje voor om te rijden!
    Leuk om even weer via jouw foto's mee te mogen kijken.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fantastisch romantische winkel. Zoveel leuke dingen. Heb je ook nog wat gekocht? Hoewel....op de heenreis, dan weet je (nog) niet wat er allemaal nog komt.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige plaats *zucht*.......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Door jou leer ik zo het land kennen waar ik woon, en nu ook een stukje van Denemarken, en wat een leuke ontdekking dit winkeltje enig
    Groetjes vanuit Zweden en en hele fijn week Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Willy, maar goed dat ik dat niet wist voor mijn tripje naar Kopenhagen: wat een geweldig leuk winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi en gezellige winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. alsof je terug gaat in de tijd.. zo ziet het eruit. Geweldig, het straalt eenvoud rust uit. heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen